Subject: Re: Kofeiinisisalduse piirmäär alaealistele müüdavates toodetes
From: "Johann Saamann" <[email-masked]>
To: "Maret Raudsepp" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Jul 2025 14:46:33 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere taas!

Tänan info eest! 🙂

Parimate soovidega / Best regards,

Johann Saamann

Regionaaljuht / Regional Manager

Lemon Gym OÜ

Mustakivi tee 17, 13912 Tallinn

Mob: +372 566 89 316

[email-masked]

  _____

From: Maret Raudsepp <[email-masked]>
Sent: 22 July 2025 13:27
To: Johann Saamann <[email-masked]>
Cc: [email-masked] <[email-masked]>
Subject: FW: Kofeiinisisalduse piirmäär alaealistele müüdavates toodetes

From: Kaisa Muutra <[email-masked]>
Sent: teisipäev, 22. juuli 2025 13:18
To: Maret Raudsepp <[email-masked]>
Subject: FW: Kofeiinisisalduse piirmäär alaealistele müüdavates toodetes

Tere!

Meie teema on, et oleks märgistusel kirjas 1169/2011: „Kõrge 
kofeiinisisaldus. Ei ole soovitatav lastele, rasedatele ega rinnaga 
toitvatele naistele” – see märge peab olema lisatud joogi nimetusega samas 
vaateväljas, millele järgneb kooskõlas käesoleva määruse artikli 13 lõikega 
1 sulgudes olev viide kofeiini sisaldusele väljendatuna mg/100 ml.“

St Lisatud kofeiiniga toitudele kehtib märgistamise lisanõue: „Sisaldab 
kofeiini. Ei ole soovitatav lastele ega rasedatele” – see märge peab olema 
lisatud toidu nimetusega samas vaateväljas, millele järgneb sulgudes olev 
viide kofeiini sisaldusele väljendatuna milligrammides 100 g/ml kohta. 
Toidulisandite puhul peab kofeiinisisaldus olema märgitud päevaseks 
tarbimiseks soovitatava koguse kohta. Toitudele ei ole "suurt 
kofeiinikogust" määratletud.

Lugupidamisega

Kaisa Muutra

juhtivspetsialist

Toiduosakond

Põllumajandus- ja Toiduamet

______________________________

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 5689 8772

Teaduse 2, Saku, Harjumaa 75501|  <http://www.pta.agri.ee/> www.pta.agri.ee

From: Johann Saamann < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: esmaspäev, 21. juuli 2025 22:27
To: PTA Üldine < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Kofeiinisisalduse piirmäär alaealistele müüdavates toodetes

Tere!

Terviseamet suunas mind Teie jutule.

Kas saate palun mulle anda infot, mis on maksimaalne kofeiinisisalduse 
lubatud määr toodetes alaealiste puhul? Mõtlen just siinkohal seda, et mis 
tooteid võib alaealistele müüa ja milliseid mitte? Kas on antud mingi 
piirmäär ette või norm?

Tänan juba ette ära! 🙂

Parimate soovidega / Best regards,

Johann Saamann

Regionaaljuht / Regional Manager

Lemon Gym OÜ

Mustakivi tee 17, 13912 Tallinn

Mob: +372 566 89 316

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

TÄHELEPANU *** See e-kiri (kaasa arvatud manused) on mõeldud ainult e-kirja 
adressaatidele ning võib sisaldada ametialaseks kasutamiseks ettenähtud 
teavet. Teavet ei tohi ilma saatja selgelt väljendatud loata edasi saata ega 
mistahes viisil kõrvalistele isikutele avaldada. Juhul, kui Te olete saanud 
käesoleva e-kirja eksituse tõttu, palun teavitage sellest kohe saatjat ning 
kustutage e-kiri oma arvutist.
ATTENTION *** This e-mail and its attachments may contain official 
information. If you are not the intended recipient, please notify the sender 
immediately, delete this e-mail and destroy any copies. Any dissemination or 
use of this information by a person other than the intended recipient is 
unauthorized and may be unlawful.